بهترین مواد اولیه برای ساخت کابینت چوبی

موضوع: بهترین مواد اولیه برای ساخت کابینت چوبی

عنوان پیشنهادی برای سایت:

یک کابینت چوبی مرغوب از کدام مواد اولیه ساخته می‌شود؟

 

چرا باید نسبت به مواد اولیه‌ای که در ساخت یک کابینت به کار گرفته می‌شود، حساس باشیم؟ اجازه دهید از این دریچه به بحث ورود کنیم: یک ضرب‌المثل معروف انگلیسی وجود دارد که می‌گوید ما آنقدری پولدار نیستیم که جنس ارزان و بی‌کیفیت بخریم! این گزاره اثبات می‌کند خرید یک کالای با کیفیت با قیمت بالا که سال‌های سال برای شما کار کند، بسیار مقرون به صرفه‌تر از این است که یک کالای کم‌کیفیت داشته باشید که هم آرامش را از شما سلب کند و هم تجربه کاربری بدی را رقم بزند و هم با گذشت مدت زمانی اندک، شما را دوباره به سمت فروشگاه‌ها روانه کند. پیرو همین موضوع، شنیده‌ایم که می‌گویند وقتی یک کالای گران می‌خری، لحظه خرید ناراحتی و یک عمر خوشحال؛ وقتی یک کالای ارزان می‌خری، لحظه خرید خوشحالی و یک عمر، عاصی! این حرف هم به خصوص در زمینه خرید کابینت چوبی صدق می‌کند. در این مقاله درباره این موضوع صحبت می‌کنیم: بهترین مواد اولیه برای ساخت کابینت چوبی. با ما همراه باشید تا در نهایت به یک انتخاب خوب برسیم.

 

آنچه در این نوشته مرور خواهد شد:

  • مواد اولیه به کار رفته در کابینت بر چه اساس ارزیابی می‌شود
  • کابینت برخوردار از چوب جامد چگونه محصولی است؟
  • کابینت‌های ساخته شده با لمینت، خوش‌قیمت و با کیفیت
  • چرا از لمینت برای کابینت استفاده کنیم؟
  • چرا از روکش چوبی برای کابینت استفاده کنیم؟
  • چرا از پی وی سی برای ساخت کابینت استفاده کنیم؟

 

 

  • مواد اولیه به کار رفته در کابینت بر چه اساس ارزیابی می‌شود؟

پاسخ این سوال مهم است: شما به بازسازی فکر می‌کنید یا قرار است یک آشپزخانه جدید ساخته شود؟ دوست دارید جنس کابینت چگونه باشد؟ ظاهر و روکش آن چطور؟ یادتان باشد: روکش نه تنها مسئول ظاهر کلی آشپزخانه است، بلکه یک عامل کلیدی است که دوام کابینت ها را مشخص می‌کند. ابتدا به بودجه خودتان توجه کنید و بعد از میان گزینه‌های موجود دست به انتخاب بزنید.

 

  • چوب جامد؛ آری یا نه؟

 

چوب رایج ترین متریالی است که برای کابینت استفاده می‌شود. از ویژگی‌های خوب چوب این است که یک منبع غیر سمی و تجدید پذیر است. چندین نوع در صدر فهرست قرار دارند؛ یعنی: چوب‌های سخت مانند ماریندی (میندی یا ملیا آزداراخ)، چوب ساج و شیشام (چوب رز هندی). شما می‌توانید سطح را لکه دار کنید و لاک بزنید یا به رنگ دلخواه خود در بیاورید.

 

  • کابینت برخوردار از چوب جامد چگونه محصولی است؟

چوب در همه جای جهان در طیف متنوعی از دانه‌ها، رنگ‌ها و بافت‌ها موجود است. تنوع طبیعی در خود ماده به جذابیت متمایز آن اضافه می‌کند و به خوبی با هر دو سبک طراحی سنتی و مدرن سازگار است. تمیز کردن چوب صیقلی کار سنگینی نیست. شما می‌توانید از محلول‌های بسیار اسیدی مانند پاک کننده‌های تجاری خودداری کنید. یادتان باشد تخته‌های چوبی بی‌کیفیت دارای تاب و فرو رفتگی هستند، بنابراین باید برای خرید چوب مناسب دقت کرد. فراموش نکنید که تغییر در سطوح رطوبت می‌تواند به هسته و سطح چوب آسیب برساند و برای حفظ بافت صاف و صاف خود نیاز به پرداخت مکرر دارد. همچنین کار با آن یک ماده پرهزینه و وقت گیر است.

 

  • کابینت‌های ساخته شده با لمینت، خوش‌قیمت و با کیفیت

همانطور که خبر دارید، چوب جامد مستعد آسیب و هجوم است و به همین علت، اغلب لمینت‌ها ترجیح داده می‌شوند. لمینت‌ها ورقه‌های نازکی هستند که با هم ساندویچ شده‌اند و لایه‌هایی از رزین پلاستیکی، کاغذ یا لایه‌ای چاپ شده از الگوها یا طرح های مختلف، و پوششی از یک فیلم پلاستیکی سخت دارند.

برای نصب چنین سطوحی از محصولات کامپوزیتی مانند تخته سه لا، تخته خرده چوب و ام دی اف (تخته فیبر با چگالی متوسط) به عنوان زیرلایه استفاده می‌شود. روی این تخته‌ها یک فیلم یا ورق تزئینی چسبانده می‌شود. این بسترها ارزان‌تر از چوب جامد (همانند لمینت ها) و سخت‌تر هستند. بهتر است شما یک لمینت از HPL ها (لمینت های فشار قوی) را برای آشپزخانه‌های خود انتخاب کنید زیرا از LPL ها (لمینیت های فشار پایین) بادوام‌تر، مقاوم‌تر و سرسخت‌تر در برابر رطوبت هستند. از مات گرفته تا براق و تک هسته تا دیجیتال، شما تعداد زیادی برای انتخاب برندهای متعددی دارید! برای اطلاعات بیشتر بدانید که لمینت تک هسته، لمینتی است که در آن هر لایه کاغذ در لمینت دارای طرح و رنگ یکسانی است، بنابراین از بین نمی رود و لمینت دیجیتال با چاپ تخصصی، حتی سفارشی، روی سطح به دست می‌آید.

 

  • چرا از لمینت برای کابینت استفاده کنیم؟

ورق‌های فشرده هم بادوام و هم مقرون به صرفه هستند. از آنجایی که لایه چاپ شده روی پشت کاغذ قرار می‌گیرد، می‌توانید ظاهر تقریباً همه مواد (مانند چوب، فلز، چرم) را با لمینت‌ها مطابق آنچه می‌خواهید، به دست آورید. پوست آن نیز به راحتی ساییده، خراشیده و محو نمی‌شود و نیازی به پولیش مکرر ندارد. لمینت‌ها در برابر رطوبت کاملاً مقاوم هستند و تمیز کردن سطح آنها بسیار ساده‌تر است زیرا با یک لایه پلاستیکی شفاف نازک پوشیده شده‌اند. اگر به درستی نصب نشود، لبه‌های لمینت‌ها جدا می‌شوند. از آنجایی که لمینت‌ها از رزین‌های مبتنی بر پلاستیک و کاغذ فشرده شده تحت فشار بالا ساخته می‌شوند، مواد تجدید ناپذیری هستند. برخی از انواع آن گازهای سمی را در هوا منتشر می‌کنند.

 

  • چرا از روکش چوبی برای کابینت استفاده کنیم؟

کابینت طرح روکش چوب یا روکش‌ها برش‌ها یا ورق‌هایی از چوب جامد هستند که مانند لمینت‌ها روی یک بستر کامپوزیت چسبانده می‌شوند. سپس این ورق‌ها رنگ آمیزی شده و صیقل داده می‌شوند تا رنگ و بافت دلخواه به دست آید. روکش ها به درستی منعکس کننده دانه‌های تصفیه شده و زیبایی چوب طبیعی هستند. روکش‌های چوبی در مقایسه با چوب پایدار و مقرون به صرفه هستند زیرا تنها برش‌های نازکی از چوب جامد برای پوشش سطوح وسیع استفاده می‌شود. روکش‌ها می‌توانند یک آشپزخانه با لبه‌های سخت را نرم‌تر نشان دهند. روکش‌ها را می‌توان برای دستیابی به روکش‌های مات، نیمه براق و بسیار براق درمان کرد. آنها زمانی که در معرض نور طبیعی قرار می گیرند تمایل به تغییر رنگ دارند. ورق‌ها پس از مدتی مانند چوب نیاز به پرداخت دارند. اگر ورق به درستی جلا داده نشود، ممکن است لکه‌های ناشی از آب را مشاهده کنید. روکش ها در برابر خش مقاوم نیستند.

 

  • چرا از پی وی سی برای ساخت کابینت استفاده کنیم؟

ورق‌های پلی وینیل کلراید ورق‌های پلاستیکی کامپوزیتی هستند که روکش سختی می دهند. بنابراین، آنها را می‌توان بدون بستر نصب کرد. این متریال کابینت آشپزخانه ارزان بوده و نصب آن آسان است. ضد آب و ضد روغن بودن، ویژگی‌های مهمی برای کابینت آشپزخانه است. ورق‌های پی وی سی معمولا در رنگ های روشن‌تر موجود هستند. برخی از برندها دانه‌ها و قالب‌های چوبی مصنوعی را نیز عرضه می‌کنند. این ماده ضد موریانه، ضد خوردگی و نگهداری آسان است. درست مانند لمینت‌ها، ورق‌های پی وی سی به راحتی قابل تهیه و تعویض هستند. پی وی سی جایگزینی مقرون به صرفه و سالم در مقایسه با لمینت‌ها و محصولات چوبی است. ورق‌های پی وی سی رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی ندارند. این ورق‌ها در برابر آتش مقاوم نیستند و با افزایش سن زرد می‌شوند. فقط سخت افزاری که با پلاستیک سازگار باشد می‌تواند برای لولاها، دستگیره‌ها و آهنگ‌ها استفاده شود. برخی از پلاستیک‌ها با گذشت زمان نرم می‌شوند، بنابراین مفاصل شل می‌شوند.

 

اگر این مطلب دوست داشتید آنرا به اشتراک بگذارید!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه خود را بگذارید