ترکیب رنگ ها و طرح های مدرن در کمد دیواری های چوبی

رنگ‌ها و طرح‌های مدرن در کمد دیواری چوبی

کمد دیواری یک بخش جدا نشدنی از یک اتاق ایده‌آل است. تصور اینکه قرار باشد کسی در اتاقی بدون کمد دیواری اسکان دائمی داشته باشد، وحشتناک است، چراکه در زندگی امروز تعداد و حجم وسایل شخصی که باید در جای مشخصی قرار بگیرند و هر روز نیز به آنها مراجعه می‌کنیم، خیلی زیاد است. بنابراین «کمد دیواری» همان گزینه مهمی است که حتی در خرید یا اجاره خانه هم یک نقش پررنگ ایفا می‌کند، اما این کمد دیواری در چه صورتی به زیبایی اتاق می‌افزاید؟ آیا رنگ‌بندی یا طرحی که برای آن در نظر گرفته شده، سهمی در دکوراسیون داخلی محیط ندارد؟ در این مقاله به رنگ‌ها و طرح‌های مدرنی می‌پردازیم که یک کمد دیواری را تبدیل به یک آیتم جذاب در فضای داخلی می‌کنند.

آنچه در این مطلب مرور خواهد شد:

  • نقش کمد دیواری در زیبایی اتاق خواب
  • آیا رنگ کمد دیواری بر روحیه آدم‌ها اثر دارد؟
  • هر رنگ برای کمد دیواری چه معنایی دارد؟
  • چند نکته مهم هنگام انتخاب رنگ کمد دیواری

 

 

  • نقش کمد دیواری در زیبایی اتاق خواب

همانطور که می‌دانید، ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب با سایر اکسسوری‌های موجود در آن، نقش مهمی در زیبایی اتاق خواب دارد و اساسا می‌توان هماهنگ‌سازی و ست کردن وسایل را با توجه به مدل کمد دیواری انجام داد. از همین رو، انتخاب رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب و سایر وسایل دارای اهمیت زیادی است و در بین این‌ها ترکیب رنگ کمد دیواری در اولویت است، زیرا کمد دیواری چیزی است که شما برای سالیان طولانی از آن استفاده می‌کنید و نمی‌توانید هر چند وقت یک بار به راحتی آن را عوض کنید یا تغییر بدهید. شاید این موضوع از ذهن شما دور مانده باشد، اما خوب است بدانید که برای انتخاب ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب باید به رده سنی افراد توجه داشته باشید. تجربه نشان داده است کودکان و نوجوانان رنگ‌های شاد و روشن را بیشتر دوست دارند و از سنی به بعد، افراد ترجیح می‌دهند به سراغ رنگ‌هایی خنثی بروند که امکان ست کردن آنها با سایر اشیاء موجود در اتاق ممکن باشد. درست است که تفاوت سلیقه وجود دارد اما می‌توان از ایده‌های مختلف بهره گرفت تا بتوان محیطی شاد و جذاب را ایجاد کرد. پیشنهاد می‌شود انتخاب ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب کودکان و نوجوانان را به خود آن‌ها بسپارید و آن‌ها را مجبور نکنید تا از رنگ خاصی استفاده کنند.

 

  • آیا رنگ کمد دیواری بر روحیه آدم‌ها اثر دارد؟

نمی‌توان بدون در نظر گرفتن روحیه آدم‌ها برای کمد دیواری اتاق آنها رنگی در نظر گرفت. استفاده از رنگ‌های روشن ملایم به دلیل فضای آرامی که برای اتاق خواب ایجاد می‌کند، گزینه مناسبی برای اتاق خواب است و همچنین اتاق‌های رنگانگ برای کودکان بسیار انرژی بخش است. با این همه، توجه داشته باشید که ممکن است شما با افرادی سروکار داشته باشید که دارای روحیاتی هنری هستند و مثلا به شکلی آوانگارد، ترجیح بدهند از یک رنگ جیغ و غیرمتعارف برای کمد دیواری استفاده کنند. در این حالت شما باید به فرد حق انتخاب بدهید و بدانید با کسی مواجه هستید که دارای سلیقه‌ای ویژه است. در یک نگاه کلی اما، برای این که بتوانید از بین تمامی رنگ‌های موجود بهترین رنگ را برای اتاق خواب انتخاب کنید باید با اصول وانشناسی رنگ‌ها آشنا باشید زیرا به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین رنگ را انتخاب کنید.

 

  • هر رنگ برای کمد دیواری چه معنایی دارد؟

احتمالا شما هم درباره روانشناسی رنگ‌ها مطالبی را خوانده‌اید. در این بخش قصد داریم به شکل مفصل‌تری به آنها بپردازیم تا در نهایت شما تصمیم بگیرید یکی از آنها را برای کمد دیواری انتخاب کرده و به فضای مورد نظرتان سروشکلی تازه ببخشید.

 

  • رنگ سفید، گزینه اول برای ست کردن

رنگ سفید جزء رایج‌ترین و پر طرفدارترین رنگ‌هاست. چرا اینقدر پرطرفدار؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که رنگ سفید از آن رنگ‌هایی است که به راحتی با هر رنگی ست می‌شود و دوم این که رنگ سفید هیچ گاه قدیمی نمی‌شود. امروزه اکثر خانه‌های مدرن و زیبا از رنگ سفید برای کمد دیواری و سایر وسایل استفاده می‌کنند، استفاده از رنگ سفید برای اتاق خواب افراد با هر سنی مناسب است، اما در عین حال شما مجبور خواهید شد از یک تلاش مضاعف برای تمیز نگاه داشتن آن بهره بگیرید.

 

  • کمد دیواری چوبی، گزینه‌ای برای خاص‌پسندها

انتخاب طرح چوب یک انتخاب کلاسیک است و این طرح، گزینه اول کسانی است که به کارهای کلاسیک علاقه‌مند هستند و می‌خواهند برای دکوراسیون خود رنگ‌های خاص را به کار ببرند. انتخاب طرح چوب برای کمد دیواری برای کسانی مناسب است که می‌خواهند یک کمد دیواری را برای مدت طولانی داشته باشند و مطمئن باشند که مدل آن دمده نمی‌شود. معمولا صاحبخانه‌ها بیشتر از مستأجران به سراغ این گزینه می‌روند.

 

  • رنگ طوسی، پادشاه رنگ‌های خنثی

هم ملیح است و هم شیک! برای انتخاب رنگ لباس و انتخاب رنگ کمد دیواری رنگ طوسی همیشه جزء آن دسته از رنگ‌هایی بوده که طرفداران خاص خود را داشته  و می‌توان رنگ‌های زیادی را با آن ست کرد.  رنگ طوسی یک رنگ خنثی و شیک است و می‌تواند فضای آرامی را برای شما ایجاد کند.

 

  • رنگ آبی، یک انتخاب رویایی‌

معمولا نویسنده‌ها و افراد درونگرا به سراغ رنگ ابی می‌روند. اگر اتاق خواب شما سفید و یا آبی است، می‌توانید برای انتخاب کمد دیواری از رنگ آبی استفاده کنید. آبی رنگی آرامش بخش است و فضایی آرام را برای شما به ارمغان می‌آورد و یک فضای رویایی را فراهم می‌کند.

 

  • رنگ مشکی، خاص و پر از حرف و حدیث

درست است رنگ مشکی یکی از جذاب‌ترین و زیباترین رنگ‌هاست و طرفداران زیادی دارد اما حتما شما هم قبول دارید که برای دخالت دادن آن در طراحی دکوراسیون یک محیط باید بسیار دست به عصا حرکت کرد! واقعیت این است که نمی‌توان رنگ مشکی را برای هر اتاق خواب و هر فضایی به کار برد، زیرا استفاده از این رنگ فضا را کوچک‌تر نشان داده و آن را دلگیر می‌کند، با این حال اگر طراح یا صاحب فضا دارای ایده‌ها و نظراتی در دکوراسیون است، احتمال می‌توان زهر این کدری و تیرگی را گرفت. این نکته را نیز در  نظر بگیرید که باید رنگ مشکی را برای کمد دیواری‌هایی با جنس‌های گلس به کار ببرید تا فضا را بزرگ‌تر از ان چیزی که است، نشان دهد.

 

  • رنگ صورتی، ملیح و پر از لطافت

نه تنها بسیاری از نوعروسان رنگ صورتی را برای اتاق خواب خود ترجیح می‌دهند، بلکه این رنگ زیبا یکی از گزینه‌های مهم برای اتاق خواب‌های دخترانه است، بنابراین می‌توان از آن برای ترکیب رنگ کمد دیواری اتاق خواب استفاده کرد. رنگ صورتی برای افرادی که احساساتی هستند، ایده‌آل است و به خصوص می‌توان برای تکمیل دکوراسیون اتاق از انواع عروسک‌های باربی استفاده کرد که این روزها طرفداران خیلی زیادی دارد.

 

  • رنگ بنفش، دلخواه آدم‌های متفاوت

رنگ بنفش یک رنگ خاص است و مورد پسند کسانی که متفاوت از دیگران به جهان نگاه می‌کنند. شما با به کار بردن رنگ بنفش می‌توانید یک دکوراسیون جذاب و خاص را برای محیط شخصی خود رقم بزنید. همچین، با استفاده از این رنگ برای کمد دیواری شما می‌توانید آن را با سایر رنگ‌هایی که با این رنگ همخوانی دارند، ترکب کنید.

 

  • رنگ قهوه‌ای، همیشگی و غیرتکراری

رنگ قهوه‌ای یک رنگ بدون تاریخ مصرف است و ترکیب شدن آن با رنگ کرم می‌تواند یک انتخاب کلاسیک و زیبا محسوب شود، به خصوص برای کسانی که سرویس خواب آنها یا چوبی است و یا طرح چوب دارد. کسی که این رنگ را انتخاب می‌کند، احتمالا برای مدت طولانی تصمیم ندارد اسباب کشی داشته باشد.

 

  • ترکیب چند رنگ مختلف برای کاغذ دیواری

در طراحی دکوراسیون مدرن باید جسارت به خرج داد. ترکیب رنگ قرمز، زرد و طوسی یک ترکیب رنگ جدید است که کمتر کسی از آن استفاده می‌کند. به کار بردن این رنگ برای کمد دیواری، کمدهای اتاق شما را از سایر کمدها متمایز می‌کند. البته نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید در انتخاب ترکیب رنگ‌ها دقت زیادی داشته باشید زیرا تعویض آن‌ها هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد. بنابراین باید بهترین رنگ را انتخاب کنید و در انتخاب آن نظر سایر افراد خانواده را در نظر بگیرید.

 

  • چند نکته مهم هنگام انتخاب رنگ کمد دیواری

به عنوان بند پایانی این مقاله توجه شما را به مرور این مطالب جلب می‌کنیم:

  • حتما به رنگ دیوارها و سرویس خواب و کمد دیواری توجه نمایید و رنگ‌ها را هماهنگ با هم انتخاب کنید.
  • شما می‌توانید رنگ کمد دیواری را با رنگ سرویس خواب هماهنگ کنید تا کمد جدا از دیوار به نظر بیاید و جذابیت بیشتری داشته باشد.
  • اگر رنگ کرم را برای کمد دیواری خود انتخاب می‌کنید، بهتر است از یک رنگ خنثی بهره ببرید تا دلچسب تر باشد.
  • برای اتاق خواب کودک خود بهتر است مطابق روحیه او رنگ مناسبی انتخاب نمایید تا صدمه ای به روحیه کودک وارد نشود.
  • رنگ سفید یا رنگ چوبی برای کمد دیواری همان انتخاب‌هایی است که شما را برای چند سال طولانی در یک خانه نگه می‌دارد. بنابراین اگر علاقه‌ای به ریسک کردن ندارید، حتما آن را انتخاب کنید.

 

اگر این مطلب دوست داشتید آنرا به اشتراک بگذارید!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه خود را بگذارید