مزایای استفاده از کمد دیواری های چوبی در ارتقای ظاهر خانه

کمد دیواری چوبی چگونه خانه را زیباتر می‌کند؟

چوب یعنی تجسمِ زیبایی طبیعت. قبول دارید؟ وقتی یک جسم چوبی را در دست‌تان می‌گیرید، مانند این است که بخشی از طبیعت زیبای خدادادی را در آغوش گرفته‌اید و آن بخشی از روح شما زنده می‌شود که سالهاست دلتنگ زیبایی‌های طبیعی باقی مانده است. بر همین مبنا، سکنا گزیدن در اتاقی که یک کمد دیوار چوبی دارد، فارغ از اینکه گنجایش و ظرفیت آن چقدر باشد، حس بسیار خوبی به همراه دارد. حتی اگر کمد دیواری چوبی شما با رنگ روغنی عایق شود، همچنان بوی خوش طبیعت از فضای شخصی شما به مشام خواهد رسید؛ چراکه استفاده از کمد دیواری چوبی در ارتقای ظاهر خانه نقش زیادی دارد که در ادامه با هم به آن می‌پردازیم.

آنچه در این مقاله مرور خواهد شد:

چهار دلیل برای استفاده از کمد دیواری چوبی

کدام نوع از کمد دیواری چوبی را انتخاب کنیم؟

آنچه نباید هنگام خرید کمد دیواری چوبی فراموش شود!

چه چوبی برای ساخت کمد دیواری چوبی مناسب‌تر است؟

حرف آخر

 

  • چهار دلیل برای استفاده از کمد دیواری چوبی

اصلا چرا باید یک کمد دیواری چوبی را به فضای منزل اضافه کرد؟ در ادامه به ذکر آن می‌پردازیم:

زیبایی: کمد دیواری چوبی به خاطر وجود تنوع رنگ و برخورداری از طرح‌های مختلف، می‌تواند به فضای منزل شما جلوه‌ای زیبا و شیک ببخشد.

دوام: این موضوع مهمی است که شما هر چند سال یک بار مجبور به تعویض آیتم‌های اساسی در دکوراسیون داخلی محیط نشوید. کمد دیواری چوبی از نظر دوام و ماندگاری بسیار عالی است و می تواند سالیان سال بدون نیاز به تعمیر، برای شما کار کند.

محیط زیست: استفاده از چوب هیچ گونه آلودگی را در بر ندارد و به غیر از آن، یک ماده طبیعی است که از منابع تجدیدپذیر تهیه می‌شود. استفاده از کمد دیواری چوبی به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

قابلیت سفارشی سازی: کمد دیواری از آن آیتم‌هایی است که مساحت زیادی از اتاق را اشغال می‌کند، بنابراین باید با درصد بیشتری نسبت به دیگر آیتم‌ها، منطبق بر سلیقه ما باشد. از سوی دیگر، کمد دیواری چوبی را می‌توان با توجه به نیازها و سلیقه شما سفارشی‌سازی کرد. شما می‌توانید اندازه، رنگ و طرح کمد دیواری چوبی را با توجه به فضای منزل خود انتخاب کنید.

 

  • کدام نوع از کمد دیواری چوبی را انتخاب کنیم؟

در صنعت چوب، گزینه‌های زیادی برای تولید کمد دیواری چوبی وجود دارد، اما باید به سراغ کدام یک رفت؟ در ادامه به معرفی و توضیح انواع روش‌ها برای ساخت کمد دیواری چوبی پرداخته‌ایم:

کمد دیواری کشویی: اگر اتاق شما کوچک است، کمد دیواری کشویی را انتخاب کنید تا باز شدن در، دایره حرکتی شما را محدود نکند. ضمن اینکه کمد دیواری کشویی یکی از محبوب‌ترین انواع کمد دیواری است که به دلیل فضای کم اشغالی، انتخاب بسیاری از افراد برای دکوراسیون منزل است. ایده خلاقانه کمد دیواری کشویی  استفاده از ریل‌های کشویی است که فضای کمتری را اشغال می‌کند و به واسطه آن، دسترسی به لباس‌ها و وسایل داخل کمد آسان‌تر است.

 

کمد دیواری ریلی: می‌توانیم بگوییم کمد دیواری ریلی، صورت تکامل یافته‌ی کمد دیواری کشویی است. یعنی کمد دیواری ریلی شبیه به کمد دیواری کشویی است، با این تفاوت که به جای ریل‌های کشویی، ریل‌های ریلی در آن به کار رفته است. استحکام و ماندگاری کمد دیواری ریلی بیشتر از کمد دیواری کشویی است، اما از سوی دیگر، قیمت آن نیز بیشتر است که البته در یک نگاه دقیق‌تر می‌توانیم بگوییم این افزایش قیمت، می‌ارزد.

 

کمد دیواری آینه دار: از این گزینه همه خانم‌ها استقبال می‌کنند و به سختی خلاف آن اثبات می‌شود! کمد دیواری آینه‌دار یکی از بهترین راه‌ها برای بزرگتر نشان دادن فضای اتاق است. کمد دیواری آینه‌دار با بازتاب نور، باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد.

 

  • آنچه نباید هنگام خرید کمد دیواری چوبی فراموش شود!

خرید کمد دیواری چوبی نیز مثل خرید همه آیتم‌های دیگر در دکوراسیون داخلی بایدها و بایدهایی دارد که لازم است به آن توجه کرد تا به بیشترین بهره‌وری ممکن رسید. در اینجا بخش‌هایی از این قوانین انتخاب کمدی دیواری چوبی مفید و کاربردی را مرور می‌کنیم:

 

نه خیلی بزرگ، نه خیلی کوچک! اندازه کمد دیواری را با توجه به فضای منزل خود انتخاب کنید.

هماهنگی و به اصطلاح ست بودن، مهم است. رنگ کمد دیواری را با توجه به دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید.

قطعا باید سلائق فردی و نظرات شخصی را در این مورد لحاظ کرد. طرح کمد دیواری را با توجه به سن و سال صاحبان اتاق یا خانه خود انتخاب کنید.

هیچ چیز بدتر از این نیست که در میانه‌ی کار، همه چیز را به خاطر مسئله مالی متوقف کنید. بودجه خود را برای خرید کمد دیواری در نظر بگیرید.

بی گدار به آب نزنید و قبل از خرید کمد دیواری چوبی، از کیفیت آن مطمئن شوید.

اگر اتاق کوچکی دارید از آراستن کمد دیواری چوبی به رنگ‌های تیره خودداری کنید، چراکه باعث کوچکتر دیده شدن آن خواهد شد.

اگر قرار است کمد دیواری چوبی در اتاق فرزند شما باشد، نسبت به رنگ روشن آن توجه لازم را مبذول بدارید، زیرا در دراز مدت در روحیات او اثرگذار است.

برای جلوگیری از بروز هر گونه افسانه‌پردازی و خیال‎بافی در سر فرزند کوچک‌تان، یک لامپ کوچک در فضای کمد دیواری چوبی تعبیه کنید تا هر وقت احساس ترس داشت با روشن کردن آن، آرامش خاطر پیدا کند.

سعی کنید حتما برای کمد دیواری چوبی طبقات متعدد بسازید تا به این ترتیب، نظم لازم را در آن برقرار بسازید.

 

  • چه چوبی برای ساخت کمد دیواری چوبی مناسب‌تر است؟

و اما انتخاب اصلی؛ کدام چوب مناسب‌تر است؟ بیایید چند مورد از مطرح‌ترین گزینه‌ها را با هم بررسی کنیم:

چوب راش: می‌توان گفت این چوب انتخاب اول حرفه‌ای‌هاست. چوب راش یکی از محبوب‌ترین انواع چوب برای ساخت کمد دیواری است که به رنگ کرم یا سفید با تراکم متوسط آراسته شده و به خوبی قابلیت رنگ‌آمیزی و پوشش دادن را دارد. همچنین، راش مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد و به عنوان یک چوب نرم، آسان در برش و اشکار سازی است.

چوب سندروس: این چوب بیشتر در محیط‌های لوکس و لاکچری به کار می‌رود. چوب سندروس یکی از چوب‌های سخت و مقاوم است که عموماً در ساخت کمدهای دیواری با کیفیت بالا استفاده می‌شود. این چوب دارای الیاف طولانی و رنگی قهوه‌ای تا قهوه‌ای تیره است. سندروس معمولاً با پوشش‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود است.

چوب دوم: این گزینه، یک انتخاب اقتصادی به شمار می‌آید. چوب دوم معمولاً بازیافتی است که از چوب‌های قدیمی، مانند چوب‌های خراب شده و بازیافت شده تولید می‌شود. استفاده از چوب دوم در ساخت کمد دیواری چوبی، به لحاظ محیط زیستی مفید است و می‌تواند به ظاهر زیبا و منحصر به فرد کمد شما کمک کند.

چوب درختان میوه: این گزینه، یک انتخاب همه چیز تمام است، چون هم زیبایی دارد و هم کیفیت. برخی از چوب‌های درختان میوه مانند گردو، بلوط و گیلاس نیز برای ساخت کمد دیواری استفاده می‌شوند. این چوب‌ها دارای الیاف قوی و ظاهری زیبا هستند. هرچند که چوب درختان میوه به طور معمول گرانتر از سایر چوب‌ها است، اما به دلیل زیبایی و کیفیت بالای آنها، محبوبیت زیادی دارند.

 

حرف آخر

هرگز نباید نسبت به ساخت کمد دیواری چوبی برای خانه صرفا به دلایل اقتصادی تردید داشت. شما با این کار در حال ارتقای سطح کیفی خانه خود هستید و به مزایای مشتری پسند آن می‌افزایید. بنابراین می‌توان گفت این کار یک نوع سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید، پس بیشتر به آن فکر کنید و به روزی بیاندیشید که قرار است آن را به فروش برسانید یا اجاره دهید. آن روز خواهید دید که مجهز بودن خانه به کمد دیواری چوبی تا چه حد به نفع شما تمام شده است.

 

 

اگر این مطلب دوست داشتید آنرا به اشتراک بگذارید!

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه خود را بگذارید